Pojišťovna Allianz ve své tiskové zprávě uvedla, že každý měsíc vyřídí okolo tisíce požadavků na asistenční služby. Nejčastěji se jedná o (stálý) problém s nepojistným vozidlem a potřebou odtahu do servisu.
Pojišťovna Allianz poskytuje základní asistenční služby ke každému pojištění vozidla v ceně (základní asistence je do limitu 3 tisíce korun na pojistnou událost). Každé vozidlo, které je u nich pojištěno má nárok na využití této formy pomoci. Problém je ve výši pojistné částky na událost. Většina pojistníků si totiž volí základní variantu v ceně povinného ručení nebo havarijního pojištění. A zde je právě kámen úrazu. Limit 3000 Kč na pojistnou událost je v případě odtahu auta velmi nízký. Proto je dobré sjednat si nadstandard nebo si objednat asistenční služby zvlášť.
Některé asistenční služby jsou „napřímo“ mnohem výhodnější a levnější – bez marže pojišťovny (výborný poměr cena/kvalita má AutoCare).
Co pokryjí základní asistenční služby
Základní pomoc na silnici k pojistkám vozidla se vyplatí, pokud sázíte na to, že se vám třeba vybije baterie, nepůjde otevřít zámek dveří, dojde olej či voda v chladiči. Zde je základní krytí (např. právě u Allianz v limitu 3000 Kč) dostatečně a klient se do něj tzv. „vejde“.
„V loňském roce vyplatila Allianz za asistenční služby 96 miliónů korun, ve více než 80 procentech případů byly asistence spojené právě s odtahem vozidla,“ upřesňuje analytik Allianz Jiří Klempera v tiskové zprávě.
Stane-li se vám něco nepříjemného a budete potřebovat pomoc, neváhejte kontaktovat pojišťovnu (kontakt je uveden třeba na zelené kartě). Pokud kontakt nemáte, vytočte centrální linku 1224 , kde vás přepojí přímo na vaší pojišťovnu. Pomoc na cestách můžete využít i s autem v zahraničí.
Potřebovali jste někdy využít asistenčních služeb? Jaké s tím máte zkušenosti?