45% řidičů neví, že má asistenční služby

 Řidiči neví o sjednaných asistenčních službách ČKP provedla průzkum, který ukázal překvapivou věc: téměř polovina motoristů neví, že má nárok na využití asistenčních služeb, které má jako součást svého povinného ručení.

  • 32 % vůbec neví o předplacených asistenčních službách
  • 13 % tvrdí, že je nemá, ačkoliv jsou součástí jejich smlouvy
  • přes 40 % těch, kteří o nich vědí, si nedovedlo vybavit konkrétně ani jednu z nich
  • téměř nikdo z dotázaných si nepamatoval telefonní číslo smluvní asistenční společnosti své pojišťovny *
* V tomto případě si stačí pamatovat nebo si zapsat číslo 1224. Tuto linku provozuje Česká kancelář pojistitelů. Operátor dokáže identifikovat pojistnou smlouvu a pomoci v případě nehody či využití asistenčních služeb.

 

K čemu asistenční služby?

Po povinném ručení je považujeme za druhé nejdůležitější pojištění. Pomůže totiž v řešení běžných situací, které nastávají na silnici dnes a denně – vybitý akumulátor, nedostatečný stav provozních kapalin, záměna paliv, poškozený zámek, otevření dveří, ztráta klíčů, zajištění náhradního automobilu, ubytování, odtah vozidla atd.

 

A co vaše asistenčka?

Kvalitní asistenční službyDrtivá většina všech povinných ručení obsahuje alespoň základní asistenční služby. Pokud si nejste jisti, zkontrolujte si je ve vaší pojistné smlouvě, nebo se informujte telefonicky či emailem u vaší pojišťovny. Jednotlivé služby se liší pojišťovna od pojišťovny.

Nutno podotknout, že asistenční služby se „odráží“ od sjednaného povinného ručení – levné pojistky s nízkým limitem (např. 35 mil. Kč) mají opravdu velice základní asistenční služby, které jsou v případě potřeby prakticky k ničemu a jejich náplní je třeba jen zavolání oddechovky či opraváře. Všechny úkony si ale platíte ze svého nebo máte vysokou spoluúčast.

Chcete-li opravdu kvalitní asistenční službu pro své vozidlo, musíte hledat. My doporučujeme kvalitní asistenční službu, kterou je možné sjednat samostatně k vašemu stávají mu povinnému ručení. Při výběru asistenční služby se zaměřte především na těchto 5 věcí:

  1. limit plnění (čím vyšší, tím lepší),
  2. případnou spoluúčast,
  3. výluky,
  4. rozsah plnění,
  5. odtah vozidla do určeného místa (toto bývá nejnákladnější věc – především při odtahu ze zahraničí).

Tip: Pokud máte i základní asistenční služby, můžete je v případě potřeby variabilně kombinovat s dalším asistenčním pojištěním a získáte tak silnější pojistku.

Tip: Pokud máte i základní asistenční služby, můžete je v případě potřeby variabilně kombinovat s dalším asistenčím pojištěním a získáte tak silnější pojistku.